Lovis-Glass.
Mina damer och herrar. Ladies and Gentlemen. Meine damen und herren. Världspremiär! World Premiere! The Right side of Wrong!
“Wrong” by Depeche Mode with ice cream delirium.
Lyrics by Johan Carlgren a.k.a. Baron von Dy.
Glass
Pappa stoppa en glass- strut
I min glass- trut
Vill ha glassigt garnityr
Och sjung en glass- sång
En tongång, en glass- ouvertyr
Jag vill ha en glass- borg, i en glass- värld
Och en glass- rustning & ett glass- svärd
På min glass-häst, med min glass- tropp
Ska jag glass- rida i en glass- galopp
Glass
Ro hit med glassen kvickt, ögonblickligen
glassen smälter på ett kick
Var glass- snabb, ge mig glass- fest
för i min glass- stress
får jag glass- pest
Det blir en glass- dag
Det blir glass- drag
Med en glass- riksdag och en glass- lag
Ett glass- hav, utan glass- krav
Ett glass- fartyg och en glass- stinn slav
Glass
Jag blir aldrig nånsin glass- mätt
På en glass- rätt
Käkar som en glass- tokig häst
Skopar från min glass- brunn
till min glass- mun
som en glass- överstepräst
Låt mig sprida glass- ljus på ditt glass- hus
och bli glass- dilerisk i ett glass- rus
Jag är glass- knäpp och en glass- tjej
Jag är glass- tronom och beordrar dig, wooo!
Glass
i strut
Glass
Kommentarer
13 kommentarer till “Lovis-Glass.”
-
Polls
VCMG
- Stort! Spännande! (58%)
- Kul för dem. men inte många andra. (32%)
- Jag har aldrig brytt mig och tänker inte börja nu. (7%)
- I don´t care anymore (4%)
Loading ... -
Categories
- 007
- 100 av de 1000 bästa låtarna
- 2009
- 78 Svenska Låtar
- AIK
- April Tears
- Arvika 2009
- Bailando!
- BEBBON
- Belgien i Sverige
- Bodyruset 2010
- De 50 Bästa Filmerna
- Depeche Mode
- Depeche Mode 151
- Dråpligast Under Hultsfred 1991
- Dubplate Connection in the mothafukking US
- EM 2000
- En Levande Legend
- Färjan till Finland
- Första åren i Stockholm
- Freddans Dråpligaste Stunder
- Full of Keys
- GBFE
- Good Shit
- GOTHLAND 2011
- Helghälsningar
- Hökaröva
- Huga!
- I en värld som kan gå åt helvete
- Jag ger er DJUR
- Japaner
- Jens, Jesus & Jag
- Lip Service
- Livat med Farsan
- Ljuva Klassiker
- Lost!
- M4TM
- Music For The Masses 07, 97, 87
- Musik i Film
- Mute Records
- Obehagliga & Märkliga Människor i Europa
- Pet Shop Boys 15
- Picha eller Brodin
- Sabrosa
- Säbysjön
- Sant Eller Falskt?
- See See
- Semester
- Skafferiet
- Svart Bröllop
- Tågluff 93
- The Battle Of The Jesus And Mary Chain
- Top 10 Dråpligaste i Tranåsband
- Uncategorized
-
Archives
- April 2012
- February 2012
- January 2012
- November 2011
- September 2011
- August 2011
- July 2011
- June 2011
- May 2011
- April 2011
- March 2011
- February 2011
- January 2011
- December 2010
- November 2010
- October 2010
- September 2010
- August 2010
- July 2010
- June 2010
- May 2010
- April 2010
- March 2010
- February 2010
- January 2010
- December 2009
- November 2009
- October 2009
- September 2009
- August 2009
- July 2009
- June 2009
- May 2009
- April 2009
- March 2009
- February 2009
- January 2009
- December 2008
- November 2008
- October 2008
- September 2008
- August 2008
- July 2008
- June 2008
- May 2008
- April 2008
- March 2008
- February 2008
- January 2008
- December 2007
- November 2007
- October 2007
-
Search
Haha! Roligt!
Av någon anledning är kvalitén på Kollapsvideon kraftigt försämrad, jag kan inte göra något åt det förrän i morgon tyvärr. Om ni vill se Lovis i bättre bild och med bättre ljud dubbelklicka er till YouTube!
Succé!
★★★★★/★★★★★
“…en glass- sång, en tongång, en glass- ouvertyr”
Rakbladsvasst!
Riktigt snyggt
Kul att det uppskattas :)
Gör lite ont att titta i 240p men det går att klicka sig vidare som sagt. Hur som helst var det rekordlåg budget på den videon, en Cornetto jordgubb kom vi undan med.
Mycket bra! Min dotter gillade det skarpt och började genast skissa på en ny text till någon DM-låt. Detta är början på en lavin av liknande hits på internet. Vad ska vi kalla detta? “The Ice Cream Effect”?
Helt underbar! ;)
Awesome:D
och nåt annat:
http://www.youtube.com/watch?v=KTezc1DZYpU&feature=youtu.be
IAMX nya singel:)
Hej!
Jag fullkomligt älskar den här! En fråga – om jag, som lärare för småkids, skulle vilja sjunga den här med ungarna, skulle det vara okej?
Från en lärare till en annan -on Jockes behalf- självklart!
Ja det är självklart:-)
IAMX:s nya får vid första lyssningen en stark trea men det känns som en grower. Får vi hoppas. Men det är nog ingen Spit it out eller Think of England känns det som.